Gottlieb Daimler ve Wilhelm Maybach
Mühendis ve endüstri ürünleri tasarımcısı Gottlieb Daimler (1834-1900) ile iş ortağı Wilhelm Maybach'ın (1846-1929) hayalleri küçük hızla işleyen bir motor yapıp bunu herhangi bir lokomotife monte etmek olan iki mucitti. İkili 1885'te modern motorların habercisi bir tasarım yaptı ve arkasından iki tekerli bir bisiklete bunu uydurdular.
Daimler Reitwagen (sürme araba) 1885
Bu, ilk motosiklet olarak bilinmektedir. Ertesi yıl icatlarını bir posta arabası'na ve bota uyguladılar.
1890'da, Daimler Motoren Gesellschaft'ı (DMG) kurdular. İlk otomobillerini 1892'de sattılar.
Emil Jellinek, Mercedes’iyle elde ettiği zaferlerin ardından Haziran 1903'te soyadını Jellinek-Mercedes olarak değiştirmek için izin aldı. Bunun üzerine şöyle bir yorum da yapacaktı: "Bir babanın kızının adını alması herhalde ilk kez oluyordur".
Mercedes İspanyolca konuşulan ülkelerde çok kullanılan bir isimdir. Kelime olarak da Mars gezegeninin İspanyolca adıdır; lütuf ve zarafet anlamına da gelir. 23 Haziran 1902 tarihinde Mercedes marka adı olarak tescil edilir ve 26 Eylül 1902 tarihinden itibaren de kanunlarca koruma altına alınmıştır.
Daimler daha sonra hastalığa yakalanarak şirketten ayrıldı fakat deneyimlerini paylaşmak üzere hisse sahiplerinin ısrarlarıyla; 1893'te ayrıldığı şirkete 1894'te geri döndü. Maybach da şirketten ayrılmıştı fakat o da Daimler ile aynı zamanda işe geri döndü.
Daimler, 1900'da hayata gözlerini yumdu ve Maybach DMG'den 1907 yılında ayrıldı. 1924'te, DMG yönetimi Karl Benz'in Benz & Cie. şirketiyle uzun dönemli bir ortaklık anlaşması imzaladı ve 1926'da bu iki şirket birleşerek Daimler-Benz AG adını aldı. Şirket şu anda Daimler AG'nin bir parçasıdır.
VE MERCEDES DOĞAR
1897 yılında Fransa'nın Nice kentinde yaşayan Avusturyalı tüccar ve Avusturya Nice Başkonsolosu Emil Jellinek, Daimler fabrikasını ziyaret ederek 4 silindir bir otomobil satın alır. Uluslararası finans dünyası ve aristokrasi ile iyi ilişkiler içinde olan Jellinek, Daimler otomobili ile Fransız Rivierası'nda büyük ilgi toplar. Daha sonra Jelinek 1899'da 23 beygir gücünde motorla donatılmış bir Daimler yarış otomobiline büyük kızı Mercedes'in adını vererek bu araçla Nice'de bir yarışa katılır ve birinci olur. Bu başarıdan sonra Jelinek, Daimler fabrikasına 36 otomobil sipariş verir ve bu araçların "Mercedes" adını taşımalarını şart koşar. Emil Jelinek'in elde ettiği satış başarısı üzerine Daimler, 1901 yılından itibaren ürettiği araçları "Mercedes" olarak adlandırmaya karar verir.
Mercedes'in ilk logosu (1902)
Emil Jellinek Mercedes'i ile
Emil Jellinek, Mercedes’iyle elde ettiği zaferlerin ardından Haziran 1903'te soyadını Jellinek-Mercedes olarak değiştirmek için izin aldı. Bunun üzerine şöyle bir yorum da yapacaktı: "Bir babanın kızının adını alması herhalde ilk kez oluyordur".
Mercedes İspanyolca konuşulan ülkelerde çok kullanılan bir isimdir. Kelime olarak da Mars gezegeninin İspanyolca adıdır; lütuf ve zarafet anlamına da gelir. 23 Haziran 1902 tarihinde Mercedes marka adı olarak tescil edilir ve 26 Eylül 1902 tarihinden itibaren de kanunlarca koruma altına alınmıştır.
Daimler daha sonra hastalığa yakalanarak şirketten ayrıldı fakat deneyimlerini paylaşmak üzere hisse sahiplerinin ısrarlarıyla; 1893'te ayrıldığı şirkete 1894'te geri döndü. Maybach da şirketten ayrılmıştı fakat o da Daimler ile aynı zamanda işe geri döndü.
Daimler, 1900'da hayata gözlerini yumdu ve Maybach DMG'den 1907 yılında ayrıldı. 1924'te, DMG yönetimi Karl Benz'in Benz & Cie. şirketiyle uzun dönemli bir ortaklık anlaşması imzaladı ve 1926'da bu iki şirket birleşerek Daimler-Benz AG adını aldı. Şirket şu anda Daimler AG'nin bir parçasıdır.