31 Ağustos 2015 Pazartesi

SİNEMADA ÜÇLEMELER: 13. "INSPECTOR HORNLEIGH ÜÇLEMESİ"

Müfettiş Hornleigh, 1930'larda Alman Hans Priwin tarafından geliştirilmiş bir radyo programının kurgusal başkahramanıdır. 1938 - 1940 yılları arasında üçleme olarak sinemaya uyarlanmıştır.

 MÜFETTİŞ HORNLEIGH  -  "Inspector Hornleigh" 
(1939 - İngiltere)  -  IMDb: 7,1 
Yönetmen: Eugene Forde



  MÜFETTİŞ HORNLEIGH TATİLDE  -  "Inspector Hornleigh on Holiday" 
(1939 - İngiltere)  -  IMDb: 7,1 
Yönetmen: Walter Forde



  INSPECTOR HORNLEIGH GOES  TO IT 
(1941 - İngiltere)  -  IMDb: 6,9 
Yönetmen: Walter Forde





Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.

Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...



SİNEMADA ÜÇLEMELER: 12. Ukraynalı film yönetmeni Mark Donskoy'un Maksim Gorki'nin otobiyografik eserlerinden uyarladığı "GORKY ÜÇLEMESİ"

Donskoy, ünlü Rus yazar Maksim Gorki'nin yapıtlarından uyarladığı üçlemeyle uluslararası alanda adını duyurdu. 1938 tarihli Detstvo Gorkogo (Gorki'nin Çocukluğu), 1939 tarihli V Iyudyakh (İnsanlar Arasında) ve 1940 tarihli Moi universiteti (Benim Üniversitelerim) adlı filmler, gerçekçi yaklaşımı kadar insancıllığıyla da dikkat çekiyor. 1956'da çektiği Mat (Ana) filmi ile Gorki'yi sinemada en iyi yorumlayan yönetmen olarak değerlendirildi. 

Maksim Gorki’nin edebi olgunluk çağı ürünlerinden olan “Çocukluğum (1914)”, “Ekmeğimi Kazanırken (1916)” ve “Benim Üniversitelerim (1923)” yazarın kendisinden çok çevresi üzerinde durduğu, iç gözlemlere yer verdiği ender otobiyografik romanlardandır; aynı zamanda Gorki’nin gözlemciliğiyle anlatım yeteneğinin doruğa ulaştığı başyapıtıdır. 


ÇOCUKLUĞUM 
"Детство Горького (Detstvo Gorkogo)" - "The Childhood of Maxim Gorky" 
(1938 - SSCB) - IMDb: 7,5 
Yönetmen: Mark Donskoy 
Çocukluğum, Maksim Gorki’nin dünya edebiyatının başyapıtları arasında yer alan üç kitaplık yaşam öyküsünün ilk bölümüdür. Filmde, Gorki kendi çocukluk yaşamının ekseninde, Rus halkının geçmişte yaşadığı zorlukları, acıları ve paylaşımı anlatılır.



EKMEĞİMİ KAZANIRKEN 
"В людях (V lyudyakh)" - "On His Own"
(1939 - SSCB) - IMDb: 6,8
Yönetmen: Mark Donskoy 
Ekmeğimi Kazanırken, Maksim Gorki’nin dünya edebiyatının başyapıtları arasında yer alan üç kitaplık yaşam öyküsünün ikinci bölümüdür. 


BENİM ÜNİVERSİTELERİM 
"Мои университеты (Moi universitety)" - "My Universities" 
(1940 - SSCB) - IMDb: 6,8 
netmen: Mark Donskoy
Benim Üniversitelerim’de Gorki, okuma aşkıyla yanıp tutuşan on altı yaşında yersiz yurtsuz delikanlı iken üniversite kenti Kazan’a gelmiş ve yaşam üniversitesinin çetin sınavlarından geçerek kendi kendisini yetiştirmiştir. Yaşamının acı ve yoksulluk içinde geçen bu dönemi, ilerde gerçekçi bir yazar olmasında önemli bir rol oynayacak olan zengin deneyimler, renkli serüvenlerle delikanlılık dönemini anlatır. 
Benim Üniversitelerim, insan tipolojisi açısından tam bir çeşitlilik sunar. Örneğin fırın sahnesinin öne çıkan karakteri olan patron Semyenov, unutulmaz bir yalınlıkta ve mükemmellikte işlenir. Bu film, Maksim Gorki’nin gerçek yaşamıyla neredeyse bire bir örtüşür. Bu nedenle, karakterlerin sağlamlığı ve gelir dağılımlarındaki dengesizliğin abartısız verilişi, çarpıcı bir gerçekliğe denk düşer. Bir toplumsal gerçekçi edebiyat başyapıtı ve başarılı bir sinema uyarlaması.






Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.

Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...


SİNEMADA ÜÇLEMELER: 11. Amerikan şov dünyasının perde arkasını işleyen biyografik müzikal üçleme "ZIEGFELD ÜÇLEMESİ"


BÜYÜK ZIEGFELD   -   "The Great Ziegfeld"
(1936 - ABD)   -   IMDb: 6,9 (3 Oscar + 1 ödül)
Yönetmen: Robert Z. Leonard 



ZIEGFELD KIZI   -   "Ziegfeld Girl"
(1941 - ABD)   -   IMDb: 6,9
Yönetmen: Robert Z. Leonard, Busby Berkeley




GÜZELLER REVÜSÜ   -   "Ziegfeld Follies" 
(1945 - ABD)   -   IMDb: 6,6 (1 ödül) 
netmen: Lemuel AyersRoy Del RuthRobert Lewis






Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.

Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...

SİNEMADA ÜÇLEMELER: 10. Sovyet yönetmen Grigori Kozintsev'in "MAXIM ÜÇLEMESİ"


MAKSİM'İN GENÇLİĞİ 
"Юность Мaксима (Yunost Maksima)"  -  "The Youth of Maxim"
(1935 - SSCB)  -  IMDb: 7,0 (1 ödül)
Yönetmen: Grigori Kozintsev, Leonid Trauberg



MAKSİM'İN DÖNÜŞÜ 
"Возвращениe Максима (Vozvrashchenie Maksima)"  -  "The Return of Maxim"
(1937 - SSCB)  -  IMDb: 7,0 (1 ödül)
Yönetmen: Grigori Kozintsev, Leonid Trauberg



VYBORG TARAFI 
"Выборгская сторона (Vyborgskaya Storona)"  -  "The Vyborg Side"
(1939 - SSCB)  -  IMDb: 6,5 
Yönetmen: Grigori Kozintsev, Leonid Trauberg





Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.

Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...

SİNEMADA ÜÇLEMELER - 9. Meksikalı film yönetmeni Fernando de Fuentes'in "DEVRİM ÜÇLEMESİ"


MAHKUM 13  -  "El Prisionero Trece"
(1933 - Meksika)  -  IMDb: 6,9
Yönetmen: Fernando de Fuentes
Mahkum13, Fernando Fuentes'in Meksika Devrimi ile ilgili yaptığı üçlemenin ilkidir. Film, karısı Marta'nın genç oğullarını da alarak kendisini terk ettiği ayyaş Albay Carrasco üzerine odaklanır. Juan büyümüş hayranlık uyandıran, terbiyeli bir genç adam olmuştur. Meksika Devrimi sırasında terfi eden düşkün ve yozlaşmış Albay, hapishanesinden bir devrimciyi, bırakmak için rüşvet alır. Tutuklu bir idam mangası tarafından vurularak idama mahkum edilmiştir. Carrasco herhangi birinin, devrimcinin yerini almasını talep eder. Kaderin cilvesi bu herhangi birinin, uzun süredir kayıp olan öz oğlu Juan olduğu ortaya çıkar.


DOSTUM MENDOZA  -  "El Compadre Mendoza" 
(1934 - Meksika)  -  IMDb: 7,7 
Yönetmen: Fernando de Fuentes
Rosalio Mendoza Meksika Devrimi sırasında her iki fraksiyona (hükümet güçleri ve Zapata'nın ordusu) kıyak yaparak ve onlardan kıyak görerek hayatta kalmaktadır. Malikanesi herkese açıktır ve Mendoza konuklarının iyi bir dostu olarak kabul edilmektedir. Sonunda bu durum sürdürülemez hale gelir ve bir taraf seçmek zorunda kalır. İhanet ve aldatma galip gelir ve Mendoza'nın karanlık tarafı ortaya çıkar.

HAYDİ PANCHO VILLA İLE GİDELİM  -  "Vámos con Pancho Villa
(1936 - Meksika)  -  IMDb: 7,7 
Yönetmen: Fernando de Fuentes
Meksika Devrimi sürerken, "Los Leones de San Pablo" olarak bilinen altı cesur çiftçi, Pancho Villa'nın ordusuna katılmaya ve mücadeleye destek vererek kendi topluluklarındaki acıların sona erdirilmesine yardım etmeye karar verir. En baştaki grup birçok çatışma ve kahramanlıklardan sonra, sadece lider Tiburcio Maya ve genç Becerrillo'dan kalır. Becerillo çiçek hastalılığına yakalanınca Villa, onu öldürmesini ve cesedi yakmasını Tiburcio'ya emreder. Tiburcio görevini gönülsüzce yerine getirdikten sonra, ona orduyu terk etmesi emri verilir ve eve döner. Bu film gelmiş geçmiş en iyi 100 Meksika filmi arasında bir numaraya yerleştirilmiştir. 






Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.

Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...

SİNEMADA ÜÇLEMELER - 8. Fransız oyun yazarı, yönetmen ve yapımcı Marcel Pagnol'un "Marius Üçlemesi" adlı tiyatro oyunlarının sinema uyarlaması olan "MARSİLYA ÜÇLEMESİ"


MARIUS (1931 - Fransa)  -  IMDb: 7,8
Yönetmen: Alexander Korda


FANNY (1932 - Fransa)  -  IMDb: 7,6
Yönetmen: Marc Allégret


CÉSAR (1936 - Fransa)  -  IMDb: 7,9
Yönetmen + Senaryo: Marcel Pagnol






Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.

Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...


SİNEMADA ÜÇLEMELER - 7. Fransız film yönetmeni Jean Cocteau'nun "ORFİK ÜÇLEME"si


BİR ŞAİRİN KANI  -  "Le Sang d'un poète"
deneysel fantastik drama 
(1930 - Fransa)  -  IMDb: 7,5 (1 ödül) 
Yönetmen + Senaryo: Jean Cocteau
Film, birinci ve ikinci Dünya Savaşları arasında kalan dönemde, özellikle de Fransa'da filizlenen öncü sinema'nın (avangart sinema) en belirgin örneklerinden biridir ve bu anlamda tarihi bir önemi vardır. Bu orta metrajlı (55 dakika) filmin siyah beyaz görüntülerini Georges Périnal çekmiş, kostüm tasarımını ise devrin ünlü modacısı Coco Chanel yapmıştır. Kurgusu da bizzat Jean Cocteau tarafından yapılan filmin müziğini Georges Auric bestelemiştir.
Orfe efsanesinden ve Jean Cocteau'nun kendi hayatından izler taşıyan "Bir Şairin Kanı" kamaşık ve rüyayı andıran bir yapıya sahiptir. Yönetmenliğinin yanı sıra bir şair, romancı, oyun yazarı ve ressam olan Jean Cocteau, şiirde kelimelerle yapılan sanatın sinemada da görüntüler aracılığı ile yaratılabileceğini, sinemanın teknik altyapı olarak buna çok uygun olduğunu söylüyordu.
Alışılageldik bir öykü akışı bulunmayan film seyirciyi sürekli şaşırtan sürrealist imgelerle dolu dört ana bölüme ayrılmıştır. Cocteau başrol oyuncusunu görsel metafor ve simgelerle dolu gerçeküstü düşsel bir yolculuğa çıkartır. Filmin hemen başındaki yazılar şöyle başlar:
« "Her şiir bir hanedan arması gibidir, şifrelerinin çözülmeleri gerekir (....) Yazar, bu alegoriler topluluğunu, anlaşılmamış ressamlar Pisanello, Paolo Uccello, Piero della Francesca ve Andrea del Castagno'nın anısına ithaf etmektedir" »
Birinci bölüm: Yaralı el veya bir ozanın yara izleri
Genç şair atölyesinde tuvale bir yüz resmi çiziktirirken resmin dudakları hareketlenir ve şairin avucuna yapışır, şair elini odada bulunan bir kadın heykelinin yüzüne sürünce de dudaklar heykelin yüzüne geçer. Ağız sürekli hareket eder ve bir şeyler mırıldanır.
İkinci bölüm: Duvarların kulağı var mı?
Heykel şairden odanın duvarındaki büyük aynanın içine girmesini ister, şair de bunu yapar ve içine daldığı aynanın karanlığından sonra kendini bir otelin koridorlarında bulur. Otel koridorlarında duvara yapışmış gibi sürünerek ilerleyen şair (çünkü Cocteau duvarları yere çizdirmiş ve çekimi öyle yapmıştır, yer çekiminin etkisiyle aktör duvara yapışık gibi durmaktadır) sırayla odaların anahtar deliklerinden içeriye bakar ve her bir odada tuhaf olaylara şahit olur. Odalardan birinde duvara ve tavana yapışık bir kız çocuğu, bir diğerinde bir hermafrodit vardır. Başka bir odada da afyon içilmektedir. Koridorun sonuna ulaştığında bir el kendisine bir tabanca uzatır, şair bu silahla kendi kafasına ateş eder ama ölmez. Atölyesine döner, heykeli parçalar ve kendisi de avludaki bir heykele dönüşür. 
Üçüncü bölüm: Kartopu savaşı 
Bir grup okul çocuğu heykelin bulunduğu avluda kartopu savaşı yaparlar. Bu kargaşada heykel tahrip olur ve çocuklardan biri kafasına isabet eden kartopuyla ağır yaralanır (belki de ölür).  
Dördüncü bölüm: Ev sahibinin kutsal değerlere saygısızlığı  
Son bölümde kapalı avlu bir sahne görünümünü almıştır. Etraftaki evlerin balkonları tiyatro localarına benzemiştir ve asiller bu balkon localarında şık giyinmiş bir halde oturmaktadırlar. Avluda ise düşmüş olan çocuk hala yerde yatmaktadır ve hemen yanı başındaki masada şair ve bir kadın iskambil oynamaktadırlar. Kadın, şaire 'Kupa asın yoksa kaybedersin' der, bunun üzerine şair hileye başvurarak bu kağıdı ölü çocuğun ceketinin cebinden çıkartıp alır. Yandaki evlerden birinden çocuğun siyah derili koruyucu meleği çıplak olarak ortaya çıkar, çocuğun üstünü örter ve kupa asını şairden alarak çocukla birlikte kaybolur, şairin hilesini açık etmiştir. Şairin kalp atışları yüksek seste duyulur (bunlar Cocteau'nun kendi kalp atışlarının kaydıdır) Oyunu kaybeden şair cebinden çıkardığı tabancayı başına dayar ve ateşler. Silah sesi duyulmaz ama masaya düşen başı kanar. Localardakiler bu intiharı coşkuyla alkışlarlar. Kadın bir heykele dönüşür, yürür gider. Baştaki heykelin o olduğu anlaşılır.



ORFE  -  "Orphèe" 
deneysel fantastik drama 
(1950 - Fransa)  -  IMDb: 8,1 
Yönetmen + Senaryo: Jean Cocteau 
Alegorilerle bezeli filmde, Orfe mitine dayanan şiirsel bir aşk öyküsü anlatılır. Antik Yunan Mitolojisi'nde anlatılan söylenceler, "doğaüstü" ile harmanlanarak gerilimli bir üslupla 1950'lerin Paris'ine taşınmış. Filmleri adeta birer rüyayı andıran Cocteau'nun bu filmindeki başkarakteri Orphée'nin, aslında Cocteau'nun ta kendisi olduğu, bu nedenle filmin bir bakıma "şifreli bir otobiyografi" olduğu iddia edilmiş. Filmde Orphée rolünü oynayan Jean Marais, eşcinsel olduğu bilinen Cocteau'nun gerçek hayattaki sevgilisiymiş ve yönetmen birçok filminde daha bu yakışıklı aktöre rol vermiş. 
Gözden düştüğü hissine kapılan orta yaşlı bir şair olan Orphée'nin küçümsediği genç rakibi bir trafik kazasında ölünce onun patroniçesi olan güzel Prenses Ölüm'le tanışır ve ondan çok etkilenir. Bu arada ihmal ettiği eşi Eurydice de benzer bir kazada ölünce Orphée, onu geri getirebilmek için ölüler diyarına 'iner' (tıpkı söylencede anlatıldığı gibi). Cocteau, öteki dünyaya geçiş kapıları olarak diğer filmlerinde olduğu gibi aynaları kullanır.


ORFE'NİN VASİYETİ  -  "Le Testament d'Orphèe" 
biyografi 
(1960 - Fransa)  -  IMDb: 7,3 
Yönetmen + Senaryo: Jean Cocteau 
Jean Cocteau, kariyerinin sonunda bu filmiyle tüm sanat yaşamını taçlandırırken Orfik Üçleme'yi de sonuçlandırır. Üçlemenin diğer filmlerindeki otobiyografik öğeler, "Orfe'nin Vasiyetnamesi"nde ciddi bir dönüşüme uğrar. Bu kez başrolde kendisini Jean Cocteau canlandırır. Orfe'deki kilit karakterlerden Cégèste'i yanına alan yönetmen, zamanı-mekanı olmayan bir yolculuğa çıkar. Özellikle üçlemenin ilk ayağı "Bir Şairin Kanı"nda vurgulanan sanatçı ve yaratımlarının arasındaki tuhaf ilişki, bu kez Cocteau ve eserlerinin arasındaki ilişkiye dönüşür. Başta Orfe olmak üzere önceki birçok eserine göndermelerle bezeli olan bu film, adından da anlaşıldığı üzere, Cocteau'nun belki yaşamına dair değil ama sanatına dair bir vasiyetnamedir.




Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.

Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...


SİNEMADA ÜÇLEMELER - 6. Ukraynalı sinemacı ve yazar Aleksandr Dovjenko'nun Ukrayna İçsavaşı'nı anlattığı "UKRAYNA - SAVAŞ ÜÇLEMESİ"


ZVENIGORA  -  "Звенигора
tarihi dram 
(1928 - SSCB)  -  IMDb: 7,4 (1 ödül) 
Yönetmen: Aleksandr Dovjenko 


CEPHANELİK  -  "Αрсенал"  -  "Arsenal" 
savaş dram 
(1929 - SSCB)  -  IMDb: 7,4 
Yönetmen: Aleksandr Dovjenko 


TOPRAK  -  "Земля"  -  "Earth" 
dram 
(1930 - SSCB)  -  IMDb: 7,5 (1 ödül) 
Yönetmen: Aleksandr Dovjenko 






Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.

Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...

SİNEMADA ÜÇLEMELER - 5. Rus sinemacı Vsevolod Pudovkin'in "BİLİNÇLENME ÜÇLEMESİ"


ANA  -  "ΜΑТЬ"  -  "Mother"
 dram 
(1926 - SSCB)  -  IMDb: 7,7 
Yönetmen: Vsevolod Pudovkin
Film, Rus yazar Maxim Gorky'nin 1906'da Amerika seyahati sırasında yazdığı 1917 Ekim Devrimi öncesi Rus İşçi Sınıfı'nın aydınlanma sürecini anlattığı "ANA" adlı romanından sinemaya uyarlanmış.


ST. PETERSBURG'UN SONU 
"Κонец Санкт-Петербурга (Konets Sankt-Peterburga)"  -  "The End of St. Petersburg" 
dram 
(1927 - SSCB)  -  IMDb: 7,6 
Yönetmen: Vsevolod Pudovkin 
Sinemanın büyük ustası, kuramcısı Pudovkin geiştirdiği kurgu kuaramını ilk bu çalışmasında uygulamış. Pudovkin'e göre, doğa ancak kurgunun üzerinde çalıştığı ham maddeyi verebilir. Yönetmen sık sık filmdeki gerçeğin yaratıcı öğesi olarak, kurgunun önemine vurgu yapar. Bu film, bir sinema ustası ve kuramcısının görsel bir şöleni ve başyapıtı olarak sinema tarihine geçmiştir.


ASYA ÜZERİNDE FIRTINA - CENGİZ HAN'IN TORUNU
  "Потомок Чингисхана (Potomok Chigiskhana)"  -  "Storm Over Asia" 
tarihi dram 
(1928 - SSCB)  -  IMDb: 7,4 (1 ödül) 
Yönetmen: Vsevolod Pudovkin 
"Bilinçlenme Üçlemesi"nin son filmi olan "Asya Üzerinde Fırtına" yönetmenin stüdyo dışına çıkarak doğa koşullarında, Asya steplerinde çevirdiği sinema tarihinin en önemli yapıtlarındandır. Film gösterildiği Avrupa sinemalarında büyük başarı kazanmıştır. Japonlarca bu film sinematografinin temeli olarak tanımlanır... Öyküde, Moğol asıllı olan Amogalan'ın eski bir belgeye dayanılarak, Cengiz Han'ın torunu olduğu ileri sürülür ve kukla imparator ilan edilir. Sonunda gerçeği öğrenen Amogalan, Asya'da bir fırtına estirir.






Üçleme, "triloji" veya "üçlü yapıt" ...
Birbirinin devamı niteliğinde olan, birbiri ile karakterler veya konu açısından bağlantılı olan üç eserden oluşur. Genellikle edebiyat, sinema, video oyunu ve tiyatro alanlarında kullanılır.  Bu türdeki eserler bazen bir bütün, bazen de üç ayrı çalışma olarak kabul edilir.


Ben sinema tarihinde önemli yeri olan üçlemeleri öğütüyorum...